2007-08-24 En dag som receptionist

Jaha, då har man snart fördrivit en dag som receptionist på Matting i Alingsås, kul att testa.
Dagen har passerat efter tre leveranser som inte skulle komma men som nu befinner sig i entrén, fått skriva på lite papper och pratat med mer eller mindre trevliga leverantörer.
Har även haft otaliga telefonsamtal. Finnar som inte förstår att finska och svenska inte är samma språk, danskar som man måste fundera på vad sjutton dom snackar om, tyskar som inte kan postnummret till Sundbyberg (stort tack till den som startade hitta.se) och en gäng dryga stockholmare är några av dom som fått ta del av min vardag!
Har även (till min stora besvikelse) läst ut min Harry Potter bok, känns lite tråkigt att det inte kommer fler böcker. Jag är medveten om att jag är 20 år, men vad folk än säger så är dom bra!

När jag kommer hem, om ca 1 timme, blir det ett dopp i Gerdsken följt av en fantastisk kantarell och pasta middag.
Där efter ska jag göra mina egna dellikata chokladkräftor som en lite suprise till Hanna-Klaras kräftskiva imorgon och om dörren är torr blir det nog ett lager färg till på den idag så att vi nångång kan få klart vårat förråd, som nu inte längre stinker av möggel!

Ljusa saker just nu:
 * Kräftskiva hos H-K
 * P3's webradio
 * Att jag idag har ett jobb

Mindre ljusa saker just nu:
 * Att jag imorgon är arbetslös igen
 

Summan av kademumman..
Kademmuman? Vad är grejen med kademumma? Det tar bort den goda smaken av bullar i bullar? Vill man inte att bullar ska smaka bullar? För i så fall undrar jag varför man har i kardemumma!

Låt helgen rocka!  


2007-08-24 Är du här för att stanna?

Ena dagen ger du mig allt jag någonsin drömt om, värme, kärlek, skratt
Nästa dag är du bort blåst i en vind av regn och åska
Du ger mig så dubbla budskap, på en minut kan du ta ifrån mig allt det underbara du precis gett mig
Ibland känns det som att du alltid kommer vara med mig men redan några timmar senare är du borta

Är du här för att stanna eller har du redan gett dig av söder ut?
Jag börjar tvivla på dig.. Jag tvivlar på Sommaren..

RSS 2.0