Vilse i Oslo..

Idag har helt klart varit en vilsen dag på flera sätt.. Morgonen började med en stor attack av hemlängtan. En underlig känsa då jag sällan har de. Under tre år på den välkända ön Sandö upplevde jag aldrig detta men här räcker de med fyra dagar, hmm.. Men bestämde mig för att ta mig i kragen och knalla iväg till parken för att skingra mina tankar med en bok då min nästa deffinition av vilsenhet uppstod. Har ju gått dit förut men aldrig ensam och dom som känner mig vet ju hur mitt lokalsinne är, var jag gick och hur jag egentligen tog mig fram är fortfarande ett mysterium men fram kom jag i alla fall efter en lång och härlig omväg i solen.
Efter ett par timmar med min bok var de dags att ta sig hemåt igen och jag gick åter och funderade på vad den tidigare hemlängtansattacken kommit ifrån, de slog mig som en blixt från klar himmel, att jag inte tänkt på de tidigare, förkyldningen!
För vissa kanske detta låter udda men när jag är förskyld och framför allt har feber så blir jag väldigt väldigt känslig och gråtmild. Känslorna bara strömmar fram och de går inte att hålla tillbaka. Skönt känns det i alla fall att veta att jag kanske inte gjort så fel som jag trodde tidigare idag med att flytta hit igen. Får hoppas att känslorna försvinner med förkyldningen.

Var på min andra arbetsintervju igår som gick bättre men dock kommer butiken (Body Shop) inte att öppna förän ca den 15 augusti och kan inte räkna med ett svar förän i början på nästa månad så måste leta vidare och hoppas på att de dyker upp något annat, åtminstonde så länge..

Dags att ge mig ut på finn.no igen.

Tjingaling

Ännu en gång i Oslo..

Då var jag tillbaka i Oslo, känns rätt skumt.. Men börjar komma i ordning, har nästan packat upp allt, ska vänta med resten tills Hanna kommer hem från jobbet, är förbannat tråkigt att göra de själv!

Intervjuen idag gick väl både bra och dåligt, hade fått jobbet om jag hade haft bil. Vilket de ju stod som ett krav i ansökan men som jag struntade i, oops. Men hon va trevlig så vi körde en intervju ändå som underlag om jag söker ett annat jobb hos Proffice..
Får hoppas att morgondagens intervju på Body Shop går bättre.. Annars är de väl bara att söka vidare.

Dags att städa vidare, lägenheten ser ut som ett helvete, Hanna klarar inte ens av att bo själv i 4 dagar verkar de som!

Tjingaling!

RSS 2.0