Ensam fredagskväll..

Då va de fredag och jag ligger hemma.. Kj o Johan gick precis ut men jag känner mig rätt krasslig, har haft ont i huvudet hela dagen och börjar känna mig febrig, ingen höjdare. Hoppas på att lite sömn skall göra susen.. Dock är man ju inte trött vid klockan halv nio på kvällen så har gjort lite meningslösa tester på internet vilket visar att jag borde vara en 28-årig svensk. Dock inte säker på om detta är possetivt eller negativt. Vill man vara 28 när man är 21? Hmm, känner mig inte direkt som 28, mer som 16 kanske.. Och svensk? Är jag ju förvisso så borde ju stämma men anses inte vi kanske reserverade och tråkiga? Jaja, man ska väl inte lita stenhårt på norska tester på internet kanske..

Johan från Örebo är här på besök några dagar så de är full rulle, eller nästan iaf.. Imorgon blir de väl någon typ av stadsvandrig och visa alla Göteborgs attraktioner. Har blivit någon öl eller två på Avenyn (som verkar krylla av alingsåsare), stugan, Kungälvs brandstation, Älvsnabben, glass i hamnen, lite film och annat mys.

Börjar känna att Norge närmar sig nu, bara en dryg vecka kvar. Känns fortfarande väldigt avlägset men ska bli skönt att komma tillbaka och få lite vardag. Dock inget jobb än men hoppas att de löser sig ganska fort.. Får ta och börja packa snart så jag får med mig de nödvändigaste, första trippen hem lär ju inte bli förän i agusti..

Tjingaling o ha en trevlig helg! 

Hus i Helvete

Herregud är allt jag kan säga..
Har idag spenderat några timmar hemma hos LaLas mamma för att städa. Medan Gunilla (LaLas mamma) var på jobbet, då hon skulle bli alldeles vansinnig om hon visste att vi röjde där själva.
Ibland, ganska ofta, kan jag tycka (även min mamma) att jag har lite stökigt här uppe på mitt loft, men den kvinnan.. Att en trea kan rymma så mycket grejer är för mig helt orimligt, eller att de ens kan finnas så mycket saker..
Grejer som vi hittade:
* Ett biblioteks lånekvitto från 1997
* Ett plomberat mobilbattre från en mobil som hon slutade använda för flera år sedan
* Julkort från 80-talet
* En teckning som jag ritade till LaLa (på den tiden då vi fortfarande stavade Linnea med ett N)
* Tidningar sedan 1992
* Tre stycken telefoner som inte längre fungerade
* Ett strykjärn och två stekpannor som såg ut att komma från en annan era

Och en hel massa annat som ingen människa borde spara..

Är de någon som vet om de finns ett TV-program som tar hand om sådana här problem? Skriv i så fall gärna en kommentar..
Tog lite bilder, som ni alla kan använda då någon kommenterar erat hem, jag kan lova att de inte ser värre ut och gör de de så borde ni seriöst fundera på att söka hjälp..

 LaLas föredetta rum

 Något i stil med ett vardagsrum

 En del av vardagsrummet, väl utnyttjad!

 Köket..

Hade kunnat lägga in lite fler bilder men jag, och antagligen även ni, blir nog yra huvudet av bara dessa bilder..




Midsommar då.. Inte mycket att säga om den dagen.. Blev en god luch med egenfångad (inte av mig dock) regnbågslax, färskpotatis ägg, sill och jordgubbar med grädde och socker. En sväng ner till hamnen, dock inte lika skönt som de låter, svinkallt och blåsigt.. Två avsnitt av Scrubs och sen åkte jag hem till lilla Alingsås (dagen hade firats i Göteborg med Rickard och KJ). När jag kom hem vid nio tiden blev de x antal avsnitt av Smallville innan jag somnade framåt morgon snåret.
Ingen jätteaktiv eller glamorös midsommar men jag är ju lite av en högtids hatare så jag trivdes bra med de.. Hoppas att ni alla hade trevligt, eller de få som någongång läser min blogg.

Får också ta och välkomna Louise hem till Svearike igen, ska bli skönt att få prata med dig och förhoppningsvis se dig inom en inte allt för lång framtid!

Tjingaling så länge!



Allt löser sig, lite för bra kanske..

Helt sinnes detta ju.. Först finns det ingen som kan bo med mig o Hanni i lägenheten i Oslo och nu helt plötsligt känns det som om alla vill komma dit!! Vilket ju iofs känns smickrande, vi är ju inga prinsessor precis! Men hoppas på att vi blir ett härligt gäng till slut, vilket jag är alldeles övertygad om!

Satt och sökte en massa jobb i förmiddags och har redan fått en jobbintervju på en butik på Bogstaveien, fint ska de va! Problemmet är bara den är på torsdag, alltså om två dagar och då är ju jag verkligen inte i Oslo, oopps.. Undra om dom kan omboka den 2-3 veckor..?

En annan glad nyhet är att Hanna-Klara är sugen på att joina mig till Australien, då kanske de faktiskt blir av!! Om hon bor med oss i Oslo får vi ju testa på att leva tätt så får vi se om vi klarar de, yey! Som en liten testperiod, haha..

Tänk vad mycket som kan lösa sig på bara några få timmar. Nu kommer jag nog sova gott i natt, så sussa sött..

Tjinaling!

Nya Äventyr..

Då har jag åter igen landat efter allt flängande och har tid att sätta mig ner och plita lite här..
Igår kom jag hem efter en underbar vecka på Malta, så mycket sol och bad blev de inte eftersom Kj blir en kräfta i solen men vi såg nog allt man kan se på Malta och öarna runt omkring, man kan säga att vi semsetrade skiten ur Malta helt enkelt!
Innan dess va de en tripp till gängen i Oslo, hade tänkt mig några dagar, tre eller så men kunde inte slita mig därifrån så de blev en underbar vecka men mycke häng i parken.

Mycket ska hinnas med innan jag begär mig av till Oslo igen, vilket är planerat till den 7 juli.. Känns som tiden springer ifrån mig. Förut kändes det som jag hade all tid i världen men när man tittar i almenakan (mobilen vill säga) inser jag att jag ju inte har någon tid på mig alls!! Har iaf tänkt att hinna med en tripp till Stockholm eller Sundsvall eller båda, fira midsommar, eller bara strunta i den skithögtiden och sitta hemma med mamma, haha.. Ska hinna umgås med folk hemma, söka jobb och en massa sånt tråkigt..
Är i alla fall stolt över att jag är klar med mitt CV nu så de är bara att sätta igång..

Känner inte att de går så bra att skriva idag så tar mig tiden en annan gång, för hoppningsvis snart..

Kan ju bara inflika att om någon är sugen på att åka till Australien i slutet på året får dom gärna höra av sig, behöver rese sällskap och någon som pushar på mig!

Tjingaling så länge!

Härligt hade vi det..


Bra hade vi de..


RSS 2.0