Andra gången gillt?

Då har vi bokat biljetter før andra gången denna månaden, får se om dom betals, vi har till næsta fredag på oss innan reservationen førsvinner. Men dom hær biljetterna kænns grymt bra, dock några tusenlappar dyrare men vi får vældigt mycket mer. Så hær ser rutten ut:

(20/1-09)Gøteborg-Cairns22/1)
(25/1)Cairns-Brisbane(19/2) Vi har alltså dessa dagar på oss att ta oss med buss mellan stæderna. Førsta tre dagarna i Cairns bor vi på ett hostel som redan ær bokat, skønt att slippa tænka på de efter næstan 48 timmars flyg och ett hyffsat jetlag. Busspassen ær betalda så de ær bara att hoppa på och av och stanna så længe de passar.
(19/2)Brisbane-Sydney(22/2)Flyg till Sydney, stannar bara dær tre dagar då vi hellre lægger tid vid revet.
(22/2)Sydney-Bali(27/2)Från Australien tar vi oss till Bali dær vi tillbringar fem dagar.
(27/2)Bali-Singapore(29/3)Ænnu en flygresa, denna gång till Singapore, hær får vi sjælva ta oss runt en månad i Asien.
(29/2)Bangkok-Gøteborg(29/3) Hemma igen.

Sådær ser våra biljetter ut. Vad vi gør våran månad mellan Malaysia och Thailand har vi ænnu inga planer på, biljetterna bokades ju igår så de blir att sitta med næstan framfør kartboken och kolla runt på nætet. Om någon har några tips om spænnande platser påvægen så ær vi tacksamma før alternativ!

Sen måste jag bara sæga att jag fick en smærre chock nær jag gick till jobbet och så vita flingor kom singlande genom morgonmørkret! 10 minuter efter att jag kommit in var hela marken vit, dock ær de mesta redan borta.. Det hæftigaste va nog ændå att jag drømde inatt att jag vaknade ute på landet och att de va jættemycket snø nær jag tittade ut genom fønstret, lite av en sanndrøm kan man ju sæga.

Var hemma fredag till tisdag. Som vanligt var de fullt upp och kænns inte alls som jag hann koppla av det minsta. Men en minivisit på landet gjorde att jag iaf hann slappna av lite.
*Lørdag-  stan, Bishops och 25-års fest
*Søndag- 1-år kalas før kusinbarnet Felix, telefonprat med Malin, Nadja, LaLa mfl. Fixa ny mail åt mamma och bara umgås med henne lite.
*Måndag- Kollade in nya gallerian i Alingsås, hittade ett par skor, dock inte dær inne men ændå. Tog tåget ner till Gbg, åkte hem och hæmtade datorn och lite mat innan de bar ivæg till landet. Førsøkte ta upp båten men linorna vi inførskaffat var før svaga så dom gick av. Tittade på en film och några avsnitt Scrubs innan de bar ivæg in mot stan igen. Bæcksvart hade de hunnit bli men tack vara super ficklampan(som mer passande skulle kallas før strålkastare) tog vi oss ner før den leriga backen. Væl hemma deckade vi ganska snart framfør TV:n.
*Tisdag- sov till omkring nio, åt frukost, skulle med enkelhet ta vagnen ner till stan men nej nej. Givetvis var de strømavbrott vid Stampgatan så fick stå i 30 minuter och vænta på en vagn. Men till slut kom jag till centralen, møtte upp H-K och låste in mina væskor. Vi lyckades med att hitta till resebyrån, men lite hjælp av tjejen på Seven Eleven, bara 10 minuter sena! Bokade som sagt biljetter. Dærefter blev de en fika på Espresso House, ett toabesøk, lite telefonprat och sen sætta sig på bussen tillbaka till Oslo.

De va min helg i "korthet". Nu borde kunderna snart strømma in, lika så Annika som ska hjælpa mig lite eftersom Tage ær på galej med Norsk Tipping.

Mer om min tid i Oslo, som børja nærma sig sitt slut, kommer en annan dag. Har många funderingar om slutspurten hær och hur fort den har kommit, men de får bli senare i veckan.

Tjingaling!

Kommentarer
Postat av: Erika

Åh nu blir jag lite avundsjuk! Bra val att stanna till på Bali, heeelt underbart, jag har 1000 saker att rekommendera som du inte får missa när du är där! =D

2008-10-29 @ 15:02:59
URL: http://erikaharlin.webblogg.se/
Postat av: Erika

Tycker mycket om det du skrivit! Roligt att se lite bra grejer och inte bara det vanliga sakerna som man kan se om hela tiden. ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0