Underbar dag på jobbet!

Tænkte bara sæga att idag har varit en riktigt bra dag på jobbet. Kænns som att jag aldrig skriver något bra om detta stæller men de ær inte så hemskt som de verkar. Bortsett från en liten stund på førmiddagen som jag va så uttråkad att jag børjade prata med Rolf(!) så har de varit en riktigt bra dag.
Många av mina favorit kunder har varit inne, som Britten tillexempel, han har en så hærlig dialekt och så ær han alltid trevlig och pratglad, så får man ju øva sin engelska lite. Sen har de varit många trevlig "fræmlingar" också. Och lagom mycket att gøra før en gångs skull. Har hunnit kolla min facebook, skriva mail till mamma (hade fått svar) och som sagt googla lite om høns och kycklingar.
Nu førstørdes dock mitt glada humør av Ivar, en riktigt ner knarkad och spelberoende man i 35 års åldern. Han spelade hær mycket nær jag børjade men sen har han inte varit hær på ett par månader men senaste veckan har han børjat komma tillbaka. Han ær riktigt æcklig, sår øver hela hans kala huvud, vill knappt røra i pengarna han ger mig. Konstigt var att jag och Tage hittade ett bankutdrag som han læmnat hær, han hade 1 million på sitt konto, detta var dock 2007 så dom pengarna har han nog hunnit spela bort och knarka upp.

Nu ska jag ta in møblerna och sen ska jag hem och stress stæda lite innan Jonna kommer før att hæmta sængarna hemma hos oss, ska bli skønt att bli av med dom.

Tjingaling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0