Planer, planer och åter planer..

Har så mycket planer just nu att jag inte vet var jag ska børja tænka næstan.
Har ju Australien resan, men tog mig i kragen igår och køpte två bøcker, en ær førvisso till H-K (hoppas inte hon læser min blogg), hon har fyllt år så de blir hennes present, æven om den blir lika mycket nøje før mig, smart! Sen køpte jag en lite billigare b-variant till mig sjælv bara før att ha något att titta i. Blir att boka biljetter nær jag kommer hem om ca två veckor, ska bli spænnande, hoppas H-K kollat lite på de før jag hittar då inga bra biljetter, ær riktigt dålig på sånt!
Sen har jag och Kj dag kommit på att vi ska åka till Milano 11-18 december, hittat superbilliga biljetter med Ryanair, 316 kr t/r før två, inte helt fel. Har aldrig varit i Italien så de skulle vara kul. Sen har vi och funderingar på att åka till Egypten i mars nær jag kommer tillbaka, blir mycket dykning før mig i vår i så fall, men de ær kul!
Sen har vi pratat om att flytta upp till landet till våren. Kj ska tydligen børja græva redan nu så att man kan bygga ett litet dusch hus, blir svårt att bo dær på vintern utan dusch. Hade varit grymt mysigt, då måste jag dock skaffa mig en bil, men eftersom jag som sagt hænger mycket på Blocket har jag sett att begagnade miljøbilar inte behøver vara så dyra :) Och bor man dær uppe har man ju ingen hyra så då går de væl på ett ut att køra bil till (førhoppningsvis) skolan.
Sen hållar jag ju på med mitt førarbevis, har tagit mig igenom lite drygt halva boken, allt har ju inte satt sig men tænker att jag læser allt och sedan går jag igenom de igen. Sen blir de kustskepparen nær jag kommer hem från Australien, kul att læsa tillsammans med någon (Kj har ju redan førarbevis). Sen blir de væl en stor fin segelbåt, eller iaf en lite eka med en 4 hk motor, haha..

Har kommit på att jag redan sparat ihop till min resa, hade glømt att ju ju faktiskt lagt undan pengar sedan jag var i Oslo førra gången så nu sparar jag bara før sparandets skull och då kan man ju unna sig lite andra roliga strapatser.
Funderar också på att åka till Malmø/Køpenhamn sista helgen i november før att fira Kjs fødelsedag, vi har fått en hotellnatt av hans mamma som hon vunnit, men får se hur de blir, antingen både de och Milano eller bara något av de..

Vissa, eller sækert många av planerna kommer ju inte att bli av, men de roligaste ær næstan att planera allt, speciellt då jag inte har mycket annat att gøra på jobbet. Saker har ju en tendens att ofta rinna ut i sanden som man sæger.

Ja, de hær ær vad jag underhåller mig med om dagarna, hjærnan går minst sagt på høgvarv och internet anvænds flitingt till både de ena och de andra.

Tjingaling så længe så skriver jag mer om hur mina 1000 planer utvecklar sig.

Kommentarer
Postat av: Green banana woman

Om ni flyttar till en stuga i skogen så lovar jag att ni blir det häftigaste paret jag känner! Det låter ju apmysigt jue. Får man hälsa på?

2008-09-24 @ 07:56:04
URL: http://monki.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0